11 June 2018
11 June 2018,
 Off

“Har du et kundekort?”

Ja – det har du garanteret. De fleste forbrugere er nemlig i besiddelse af op til flere kundekort eller stempelkort.

For alle butikker gælder det, at de loyale kunder er de bedste kunder.

Undersøgelser viser, at en ny kunde koster 5 gange så meget som at holde på en eksisterende kunde. Til gengæld er 50 % af de kunder, der har købt hos dig før, villige til at købe nye produkter. I gennemsnit vil de købe for 31 % mere end førstegangskøberen. (Firmafon)

Der findes næppe en forbruger, som ikke kan se fordelene i rabatter, to for én-tilbud eller hver 8. kop kaffe gratis på en kaffebar. Det er skønt at blive forkælet og spare lidt penge, men der skal være sammenhæng mellem udbytte og indsats. Nogle kundeklubber har besværlige pointsystemer. Hos andre tager det tid at udregne den procentvise rabat. Tidskrævende for forbrugeren og – tildels – ineffektivt for butikken.

Når udbuddet i disse år er så stort som det er, både i butik som ved nethandel, er det en meget dårlig idé ikke at være brugercentreret. Kunderne er nemlig blevet vant til gavmilde og ENKLE løsninger som ikke tager for meget af vores tid (fx. Mobilepay og Netflix). Der stilles fx. høje krav til både søgekriterier og betalingssider på webshops og hvis der skal indtastes alt for mange oplysninger, kan butikken roligt regne med et større frafald af potentielle kunder.

Det skal være nemmest muligt at handle. Derfor virker det lidt håbløst med sedler, der skal udfyldes. Eller kundekort af plastik, man skal slæbe med sig overalt. Tilgengæld slæber vi hjertens gerne vores mobil med os. Den er uundværlig og en perfekt mulighed for erhvervsdrivende at udnytte.

Derfor: vælg en mobil kundeklub, hvor “kundekortet” er et mobilnummer.

Det er enkelt og temmelig smart. Punktum.

forside-klippekort

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.