24 April 2018
24 April 2018,
 Off

Hvordan sikrer man sig som butiksejer, at kunderne vender tilbage?

Vi kender alle de butikker, som gør lidt ekstra ud af at forkæle kunderne. Det kan være butikken med den ekstraordinære kundeservice eller måske webshoppen som vedlægger et stykke chokolade eller en håndskreven hilsen i ordren.

At kunne forkæle sine kunder lidt ekstra er enormt værdiskabende i en branche, hvor udbuddet er enormt i butik såvel som på nettet.

Dette er vi udmærket klar over hos Quick Info. Vi sender hverken chokolade eller personlige hilsner til dine kunder og den gode kundeservice blander vi os heller ikke i. Til gengæld giver vi dig mulighed for at nå dine kunder på markedets mest effektive måde. Via en sms.

Her vil den gode købmand måske stoppe op og tænke: ”Jamen hvad med Facebook og fx Instagram? Med disse medier har jeg jo mulighed for at nå ud til kunderne – gratis endda!” Og ja – disse medier er særdeles velegnet til markedsføring. Problemet er bare, at de er interaktive. Personalet skal være OBS på hurtig besvarelse af kundernes spørgsmål mht. fx forskellige størrelser, farver og kvalitet – ellers kan butikken hurtigt oparbejde et negativt syn hos køber. Herudover ”forsvinder” opslaget hurtigt fra kundens feed, da de næste opslag står i kø for at komme til.

For lige at runde de sociale medier af, så kan en butik sagtens opnå flere tusinde likes eller følgere på facebook, men her er det vigtigt at kunne skelne imellem kvantitet og kvalitet. En kunde kører sjældent langt for at shoppe i én bestemt butik – det er udbuddet simpelthen for stort til!

Derfor, kære handelsdrivende…. Sats på lokal markedsføring i form af en kundeklub med indbygget elektronisk klippekort. Ved at have dine kunders mobilnumre i din database, kan du med få klik sende værdikuponer, skrabelodder, info om events og tilbud ud til dine faste kunder – samtidig med at du forkæler dem med et klip  i det elektroniske klippekortet for hver køb de gør sig udover et minimums-beløb. Desuden har vi indbygget en app, som gør at personalet lynhurtigt kan tage et eller flere billeder af en bestemt vare, skrive en lille tekst og sende ud til klubmedlemmerne – i flot grafik.

Du skal ikke bekymre dig om persondataloven. Den har vi styr på! Du skal blot koncentrere dig om at opsamle kundernes mobilnumre. Hverken navn, adresse eller e-mail er nødvendigt i vores system.

Og prisen for herligheden? Tjah… det koster stort set det samme som 2 halvsiders annoncer i den lokale avis (som i øvrigt bliver smidt ud efter et par dage)  – og du kan bruge det lige så tosset du vil!

 

Ring gerne på 70277709 hvis vi skal komme forbi til en uforpligtende snak – den koster dig højest en kop kaffe ;-)

billede til indlæg

 

Comments are closed.